torsdag 22 september 2011

En dotter!


Min lilla bula börjar bli stor!
Om några minuter slår datumklockan över till 23/9 2011.
Dagen då min Perla blir 6 månader!
Ett halvår!
Fantastiskt men samtidigt extremt läskigt!
STOPPA TIDEN!
Min bebis blir ju stor så fort!
Åh så jag älskar den där lilla fisen.
Idag satt hon utan stöd i några sekunder och inom en snar framtid lär hon göra det mer än en liten stund.

Så vad har min lilla älskling lärt sig under de 6 månader som hon har förgyllt vår tillvaro?
Jo, hon:
Följer med blicken och fäster blicken på det hon tycker är intressant.
Greppar efter saker som hon numera tycker är intressant, greppreflexerna i händerna är nu mer eller mindre borta och hon styr med viljan =)
Hon stoppar allt i munnen.
Skrattar åt roliga saker.
Inatt skrattade hon hjärtligt åt mig när jag satt och halvsov och skulle försöka amma henne... hmm lilla troll!
Hon står hellre än sitter, även om hon ser ut som en "Hula-hula"-docka.
Hon äter gröt och puréer och verkar tycka om det alltmer. Det går i perioder.
Hmm... hon kan ju massor men man glömmer så fort vad hon kan och när det sker.

På lördag ska hon dessutom döpas och få många fina namn: Perla Alice Gertrud.

Jag kan efter denna lilla resumé av min dotter (känns förövrigt fortfarande lika sjukt och obekant att säga så!!!) medge att med barn förändras allt.
ALLT!
Och med det även att mitt barn är det viktigaste i världen.
Hon är mitt allt!
Utan henne är jag inget och hon är utan tvekan det absolut bästa som hänt mig!
Min DOTTER!

Lite suddig men mysig bild =)

I samma stund som jag skriver det så tänker jag på de stackars barnen som blev berövade sitt liv av sin egen mamma, verkar det som. (hon har ju erkänt iaf, ska ändå inte dra förhastade slutsatser).
Jag skänker många tankar till de två poklarna, 4 och 8 år och deras anhöriga.

Nu ska jag somna till ljudet från min lilla tjej som ligger och snusar här intill.

Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar