onsdag 26 oktober 2011

Hänger ni med?

Jag tänker inte be om ursäkt för min usla blogguppdatering.Jag har ju fått jobb.
I en månad snart har jag arbetat häcken (nästan i alla fall) av mig på ett megakomplex på Gärdet, man kan bowla och äta gott i samma veva och dessutom finns det en relax, bilspel och olika simulatorer som man kan leka med.
Jag låter er gissa var jag har fastnat.

Jag trivs mycket bra i tumultet och myllret som uppstår i ett restaurangkök där allt produceras och serveras nästintill som om det var en fabrik, vi har således många större sällskap och volymerna mat är oändliga.
Kul helt enkelt!

Jag försöker som jag tidigare skrivit i nåt inlägg att blogga från bussen, t.ex. men på något vis har jag lyckats ändra inställningarna så att mina inlägg inte hamnar här... skumt.
Men nu har jag insett att jag själv har ändrat adressen som jag brukar skicka inläggen till så det förklarar den enkla saken.

Med andra ord så har jag jobbat, alltså inte hunnit med så mycket annat.
Men det finns en sak som är så jävla bra med mina varierande arbetstider: Jag hinner med mina mammaträffar, öppna förskolan, sova ut ibland etc. Och hänga med Perla under de pigga timmarna på dygnet.
Min bebis börjar bli stor tjej, STOPPA TIDEN! hon är i skrivande stund 7 månader och det känns som om jag klämde ut henne precis nyss.
Älskade barn!

Hon kryper!
Om än några kryptag åt gången än sålänge men ändå, hon kryper!
Hon bubblar på som om alla förstod precis vad hon sa och hon höll i en föreläsning eller liknande.
Hon flörtar med alla och allt hon får kontakt med.
Charmtrollet!

så till något helt annat:
Jag såg på ensam mamma söker idag på play eftersom jag jobbade i måndags kväll. Fy så avis jag blir på deras dejter och mysiga aktiviteter!
Det kan jag ärligt säga att jag saknar i mitt liv, romantik.
Min man Går på sin höjd i affärer en stund när vi ändå är i stan - typ, medan jag skulle kunna planera veckovis med aktiviteter både med och utan barnen.
Bara en så enkel men ändå sjukt mysig grej som att gå på bio tillsammans vore ju bara så värdefullt.

menmen, snart så kanske =)

avslutar med några glädjespridare =)


I Kyrkan med Gudfar Micke och Gudmor Camilla


Testar glidet på mormor och morfars golv, backa går bra :)

Sitter själv i soffan med mammas vakande ögon och armar utanför bild :)
Perla kan själv, hemma med pappa en dag i Oktober :)
Mossa mossa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar